emailFB instagram

23 lipca 2015

Placek z babcinymi powidłami z jabłek

Uwielbiam tego typu placki i moja rodzina z resztą też. Często robię go jak spodziewamy się gości. Robi się go szybko, a jeszcze szybciej znika ze stołu, a tym bardziej, że jednym ze składników są powidła z jabłek. Powidła pochodzą z tajemniczego przepisu mojej babci. Mam nadzieję, że nadejdzie czas, że i mi ten tajemniczy przepis przekaże... 
a tymczasem zapraszam na przepis!


SKŁADNIKI:
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 2 torebki cukru waniliowego
  • 1 torebka proszku do pieczenia
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mleka
  • masło
  • bułka tarta
  • powidła jabłkowe


PRZYGOTOWANIE: 

Na samym początku oddzielamy białka od żółtek i ubijamy pianę na sztywno.


W drugiej (większej) misce miksujemy zółtka z cukrem na gładką masę. 


W następnej kolejności dodajemy budyń waniliowy, cukier waniliowy oraz proszek do pieczenia. 
Oczywiście wszystko razem miksujemy do uzyskania jednolitej masy.




Następnie dodajemy mąkę pszenną i oczywiście miksujemy. 


Gdy masa będzie gotowa można dodać wczesniej ubita na sztywno pianę z białek. 
Teraz delikatnie mieszamy masę z białkami.


Kolejnym krokiem będzie przygotowanie blachy. W pierwszej kolejności wysmarowałam 
jej powierzchnię masłem,  a następnie wysypałm na to bułkę tartą.


Na gotową blachę wyleamy wcześniej przygotowaną masę. 
Na wierzch dajemy powidła z jabłek....


... a następnie posypujemy całą powierzchnię cukrem waniliowym.


Tak przygotowane ciasto pieczemy w temperaturze 180'C przez godzinkę. 
Upieczone ciasto wyciągamy piekarnika i zostawiamy do przestygnięcia. 


Do ozdoby - jak ktoś chce - można posypać na całą powierzchnię delikatnie cukrem pudrem. 
A tu babcine powidła jabłkowe... :)


SMACZNEGO !! :))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly